wtorek, 8 stycznia 2013

Kwitnienie/2013 - hoya caudata 'Sumatra' - nowa nadzieja

Trzymajcie kciuki, żeby tym razem się udało. Tutaj tupaliśmy, tup, tup, tup Teraz nadzieja jest podwójna, albo potrójna. Kwiatostanów ma tylko cztery, a może aż cztery. I na dwóch na bank coś się dzieje. Może trzeci - w górze - też coś wyprodukuje, ale do niego strasznie ciężko się dostać.



*     *     *
I to byłoby na tyle z kwitnących zapowiedzi. Oczywiście hoya finlaysonii 'Chicken Farm' cały czas pracuje ciężko, pomimo braku słońca, niestety.


*     *     *
A i hoya cv. rebecca zakwitła na kolejnych dwóch kwiatostanach, ale wyciągać jej do fotki mi się nie chciał. Wybaczcie. Nadal nic nie pachnie, albo ja mam zatkany nos, choć czyściłam go z miesiąc temu ha ha ha, żartowałam ha ha ha. Pisałam w komentarzu, że kwitnie bardzo krótko, dwa dni to maks. Szkoda. I przez to jest śmieciara - niestety. Tego właśnie u hoi nie lubię, że potem trzeba wyskubywać malutkie kuleczki, a to z doniczki, a to z parapetu. A, jak jeszcze są poupychane na parapecie do granic możliwości, to bez zdejmowania kilku roślin nie da się usunąć śmieci. I dlatego jedna hoja jest pozbawiona ... szypułek kwiatowych. Spoko! Zwykła lacunosa! Chyba ją wywiozę do pracy, tam może kwitnąć, toć nie ja sprzątam ha ha ha, żartowałam .... idę pa lulu spać. Nocka!
Anonimowy pisze...

Trzymam za nią, może tym razem się uda. Życzę Ci tego,bo mnie caudata nie lubi, nawet nie wiesz ile ich już miałam.Zawsze ciężko jest mi się z nią dogadać więc odpusciłam.
Ale u Ciebie chętnie podejrzę.

lulu pisze...

Według mnie caudaty ciężko się ukorzeniają. Niby wypuszczają już korzonki, ale nagle stają w miejscu i często gniją, schną itp. Ale jak już się ukorzenią i zaczną rosnąć, to idą do przodu, fakt pomalutku, ale idą. Też sporo ich ukatrupiłam. Nawet takie, co już się ukorzeniły. Ale wystarczyło postawić je na słonecznym parapecie i w ciągu kilku dni liście zżółkły. Ki pierun!
Dwa miesiące już walczę o jedną caudatę, i ciągle jest nieukorzeniona. Nie wiem, jak długo jeszcze to potrwa.

Polityka pisze...

Proszę dać jej trochę więcej "jeść" aby mogła wyżywić kwiatki.

lulu pisze...

Staram się!

Anonimowy pisze...

Witam to ta caudata lubi słonce czy nie?
A przy okazji zapytam o taką epc190 meahongsorm nigdzie nie znalazłem kwiatów jak kwitnie ?

lulu pisze...

Witam,
caudata bardzo lubi słońce. Wtedy liście ładnie się wybarwiają i dostają jasnych plam.
Co do EPC-190, to nie pamiętam jak kwitnie. Kiedyś znalazłam jej kwiaty, ale gdzie to było?!
Moja jest na etapie sadzonki, daleko jej do kwitnienia.

Prześlij komentarz