niedziela, 16 lutego 2014

Przerywnik w abecadle - hoya finlaysonii 'Germanica'

Dzisiaj będzie przerywnik w abecadle. A to dlatego, że jedna z hoi zaczyna budzić się do życia i wypuszczać młode pędy. Nie zdążyłam Wam jej pokazać na jesieni, ile przyrosła w rok hoja finlaysonii "Germanica'. Czynię to teraz. Może niektórzy skojarzą ją po białej plamie na jednym z liści z jej poprzednią właścicielką - Syllą. Po tej plamce można poznać, że jest to cały czas ta sama roślina.

Luty 2013 


Luty 2014










Jest to hoja finlaysonii o najdłuższych liściach, ze wszystkich odmian finlaysonii jakie mam. Najdłuższy liść ma 21 cm. Stanowisko zajmuje półcieniste, wschodnie, przy drzwiach balkonowych.

*     *     *

Ja już oczywiście po treningu. Zachęcam wszystkich do aktywnego spędzania czasu. Jest to niesamowite uczucie. Po dwóch miesiącach stałam się innym człowiekiem. Całe ciało jest bardziej plastyczne. Mam więcej energii, chęci do życia i pozytywnego nastawienia do świata. Zero chandry czy depresji. Jestem happy! Ten rok postanowiłam, że będzie moim rokiem! I że będę stawiała sobie cele do osiągnięcia i robiła coś tylko dla siebie. Nie jakieś nieosiągalne, ale coś, co jest w zasięgu ręki. Choćby nawet drobne. Teraz jest siłownia i zumba. Następnym celem jest nauka pływania i basen. Ale to z początkiem lata.
A Wy stawiacie sobie cele do osiągnięcia? Robicie coś dla siebie? Nie dla żony, męża, dzieci. Tylko dla SIEBIE. Nie mówię o obietnicach noworocznych, które można już do kosza wyrzucić, ale o drobnych kroczkach, które pozytywnie nastawiają do życia, pozwalają nieść na co dzień uśmiech na twarzy.

Lecę do książki, może wreszcie dowiem się, kto zabił piękną dziewczynę ... 

mialkotek pisze...

Posta mi zeżarło, czy cuś? A tak się rozpisałam... Co czytasz?

mialkotek pisze...

Znaczy zeżarło :( Napisałam jeszcze, że siłka jest super i popieram!!!

Monika pisze...

Gratuluję postanowień i ich realizacji. I bardzo dobrze, bo człowiek tak zaganiany jest w tej codzienności, że dla siebie nie ma nic. Ja na zumbę chodzę od września, cztery razy w tygodniu i bardzo sobie chwalę. A hoja piękna, jak i wszystkie pozostałe. :) Pozdrawiam ciepło.

kwiatwoku pisze...

Oglądając fotki zastanawiałam się, ileż to cm mają liście i otrzymałam odpowiedź w pierwszym zdaniu, dziękuję. :) Miałam ją, jeden liść od Alexa, stała tak dwa lata aż zeszła bez przyrostu a szkoda bo to co tu widzę to urodziwa bardzo dziewczynka, gratuluję olbrzymki.

lulu pisze...

Monika zumba jest the best!

Jolu, witaj w klubie. Od Alexa mam też jednego liścia, będzie miała już dwa lata, a raczej idzie jej trzeci rok. Przekorzenienie nic nie pomogło, jak stała, tak stoi. Dla mnie ten sprzedawca jest skreślony. Zresztą, bez przesady, hoje u niego drogie jak diabli, do tego dostajesz ogryzka i nic specjalnego. Większość hoi przez niego oferowanych można kupić gdzie indziej. To jest Sabah AG08-25.

Prześlij komentarz